2011. március 31., csütörtök

Meggyes-mákos muffin

Jó néhány éve, mikor a muffin divatba jött nálunk, természetesen én sem maradtam ki a muffin mániából, és muffin sütőforma nélkül az első próbálkozás tepsiben történt, a kis kapszlikba adagolt tésztákat egymás mellé sorakoztattam szorosan a tepsiben, és így készültek. Formájuk nem lett tökéletes, de az ízükkel semmi baj nem volt. A fenti muffin volt az első is, aminek most megosztom a receptjét, Stahl Judittól származik, és szerintem nagyon jó a tésztája, a mákot liszttel helyettesítve egy tökéletes muffin alap, amit elég sok egyéb dologgal tudunk gazdagítani (pl. füge, más gyümölcsök).
Így készül: 15 dkg puha vajat robotgéppel habosra kavarok 15 dkg cukorral (por vagy finomított kristály) és egy tk. vanília aromával. Majd hozzákeverek 2 tojást egyenként. 12 dkg lisztet elkeverek 3 dkg darált mákkal, 1 tk. sütőporral, fél tk. őrölt fahéjjal, és ezt a keveréket hozzákeverem a vajas-cukros-tojásos masszához. Egy citrom héját belereszelek a tésztába, adok hozzá 2-4 ek. tejet, majd végül belekeverek magozott, lecsöpögtetett meggyet (10 dkg elvileg). Időközben a sütőt előmelegítem 200 fokra, a muffintepsi mélyedéseibe adagolom a tésztát, nekem kb. 16 szokott lenni. Kb. 20 perc alatt megsülnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése